Moet ik een bewijs aanvragen als ik met medicijnen beroepsmatig aan het verkeer wil deelnemen?
Ik wil taxiwerk verrichten. Ik slik medicatie die mogelijk van invloed zou kunnen zijn op de rijvaardigheid. Moet ik hiervoor gekeurd worden zodat het cbr weet dat ik mag autorijden en dit verzekeringstechnisch zal kloppen of is dit vooral mijn eigen verantwoordelijkheid?
Dat klinkt als "gele sticker medicijnen". Volgens mij mag je dan sowieso niet de weg op. Net zoals iemand wel kan zeggen dat 'ie goed tegen alcohol kan, maar zich daarbij tegelijkertijd ook overschat. En dan wil je óók nog de verantwoordelijkheid op ne nemen voor de passagiers in je taxi ! Nog afgezien van je medeweggebruikers. Weet je zeker dat je achteraf mogelijk niet gaat denken van: "Had ik maar...."
Wil je taxiwerk gaan verrichten dan heb je naast je eigen rijbewijs, nog een karrenvracht papieren nodig.
Als je passagiers tegen betaling vervoert, dan moet je altijd in het bezit zijn van een geldige taxipas en vergunning. Rijd je zonder in het bezit van de extra vereiste papieren ook nog terwijl je een gele sticker medicijn slikt dan loop je het risico op een boete, een strafblad en in het ergste geval gevangenisstraf.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.