Kan ik het huis uit worden gezet?
Hallo allemaal . Mijn vader is zes jaar geleden een kamerhuurcontract aangegaan voor onbepaalde tijd. Ik heb mijn hele leven in Portugal gewoon samen met mijn moeder , maar sinds een jaar heb ik besloten bij mijn vader te gaan wonen. De huisbaas zegt dat ik niet bij mijn vader op de kamer mag wonen, terwijl er op het contract geen maximale aantal personen voor de woonruimte word aangegeven. Kan de verhuurder mij uit het huis zetten ? Ik ben minderjarig btw. Alvast bedankt! ,
groetjes yasmin.
Bij hospitaverhuur verhuurt de huidige bewoner een deel van zijn zelfstandige woning waar hij zelf zijn hoofdverblijf heeft aan een ander huishouden. Deze kamerhuurder woont in dat geval onzelfstandig met een huurcontract conform artikel 7:232 lid 3 BW.
Burgerlijk Wetboek Boek 7 – Bijzondere overeenkomsten
Titel 4 Huur, Artikel 214
De huurder is slechts bevoegd tot het gebruik van de zaak dat is overeengekomen, en, zo, daaromtrent niets is overeengekomen, tot het gebruik waartoe de zaak naar zijn aard bestemd is.
Bij een verzoek tot ontruiming heeft de verhuurder op grond van Artikel 274 genoeg mogelijkheden waarop de rechter de vordering tot ontruiming van de kamer kan toewijzen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.