Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik doen tegen een proces-verbaal die ik kreeg omdat ik een hond uitliet zonder muilkorf?

Ik ben 19 jaar oud en ik woon nog bij mijn ouders. Ze hebben een hond die officieel een muilkorf moet dragen door een drietal incidenten. Mijn ouders hebben vervolgens nooit een muilkorf gekocht maar verwachten wel dat ik hem uitlaat. Nou dat doe ik dan ook maar vervolgens kwam laatst de politie naar mij toe die mij zagen dat ik de hond zonde muilkorf uitliet. En vervolgens kreeg ik dus een proces-verbaal. Kan ik daar nog wat tegen doen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Daar kan je niets aan doen die moet je gewoon betalen.
ronron1212
6 jaar geleden
Tegen de boete kun je niks doen. Die is terecht gegeven en zal betaald moeten worden.

De onderliggende vraag is eigenlijk? Waarom laat je de hond nog steeds uit zonder muilkorf.

Je bent 19 jaar. En daardoor meerderjarig. Verantwoordelijk voor je acties en daden.
Stel nu dat de hond een 4e incident heeft. Maar dit keer loopt het echt heel erg fout af. Dan was je gewaarschuwd. En is het ook nog eens wettelijk gezien jou schuld. Geen verzekering die uitkeert. Dat gaat je je hele leven lang aan letselschade afbetalen kosten.

Neem actie. Denk aan jezelf en aan de hond. Maar vooral ook aan de omgeving van de hond. Wat de reden ook is dat jij tot nu toe de hond niet heb uitgelaten zonder muilkorf. Begin er vandaag mee.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing