Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat gebeurt er met de boten en schepen die Israel in beslag genomen heeft?

Ik las dat de MV Rachel Corrie ook is opgebracht, ook hier zijn de activisten inmiddels uitgezet zoals ik begreep, een aantal over de grens met Jordanië en een aantal per vliegtuig.

Wat gebeurt er nu met deze boot en die andere boten / schepen die in de haven van Ashdod terechtgekomen zijn? Ze vertegenwoordigen, zo lijkt me, een behoorlijke financiële waarde en het lijkt me niet dat Israel aanspraak kan maken op deze vaartuigen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Dat een schip wordt opgebracht omdat het zich in een nationale staat tot verboden gebied verklaard deel van de nationale wateren bevond betekent niet dat die staat dan ook eigenaar is. Alleen als de eigenaar een eventueel opgelegde boete niet betaalt kan verbeurd verklaring volgen. Maar als de berichten juist zijn zijn de schepen opgebracht voor ze zich in nationale wateren bevonden. Dat zal nog een hele juridische kluif worden dan. Israel heeft verder geen belang die schepen aan de ketting te leggen. Zo groot is de haven van Ashdot niet en een ligplaats is erg duur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing