Wat mag je met rijbewijs B op 17 jarige leeftijd?
Je mag dus begeleid rijden in een auto.
Ik heb gevonden dat je dus ook rijbewijs am hebt en dan dus ook brommer/scooter mag rijden. Maar hoe zit dit met een brommobiel? Dit is toch ook rijbewijs am? Zou je dit dan ook alleen mogen besturen op 17 jarige leeftijd? Zo ja, de brommobielen met trekkerkenteken denk ik niet want dit geld als rijbewijs t toch, maar die heb je dus gewoon op 18 jarige leeftijd ook niet en dan mag je dit ook nog niet besturen?
Alvast bedankt!
Wat mag je met rijbewijs B op 17 jarige leeftijd? Je mag dus begeleid rijden in een auto.
Ik heb gevonden dat je dus ook rijbewijs am hebt en dan dus ook brommer/scooter mag rijden.
Die antwoorden kent @Dtjektje al, hoeven dus niet herhaald te worden. Dan komt zijn vraag:
Maar hoe zit dit met een brommobiel? Dit is toch ook rijbewijs am? Zou je dit dan ook alleen mogen besturen op 17 jarige leeftijd?
Daar geef ik een antwoord op. Maar hoe zit dit met een brommobiel? Dit is toch ook rijbewijs am?
Je antwoord is dus in mijn ogen onduidelijk, ik haal er niet uit dat je bedoelt: "Ja je mag met een B2ToDrive een brommer rijden (want dat geldt ook als Am).
De min blijft staan, pas in de reacties snap ik je antwoord, niet als ik je antwoord lees.
Ja, voor een brommobiel is het AM voldoende, en begeleid rijden is bij een brommobiel is niet van toepassing.
?!
Brommobielen met een trekkerkenteken? Ik denk dat je brommobielen(Am, of B, of A) verwart met MMBS-voertuigen(T, of B voor mei2015).
Maar hoe zit dit met een brommobiel? Dit is toch ook rijbewijs am? Zou je dit dan ook alleen mogen besturen op 17 jarige leeftijd?
Daar geef ik een antwoord op." Joan, je hebt de vraag goed gelezen en goed begrepen. Helaas geef je een fout antwoord... Om in een brommobiel te mogen rijden heb je geen AM4 nodig, gewoon AM is genoeg en die krijg je automatisch bij B, ook bij B 2todrive.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.