Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben onschuldig, wat is de kans dat ik met succes bezwaar kan maken tegen een straf?

Ik was laatst bij de mac toen hebben een paar van mijn vrienden er een rotzooi van gemaakt, uiteindelijk blijkt er een ei gegooid te zijn. toen zijn we door de politie aangehouden en die heeft ons toen allemaal een halt straf opgelegd. Ik zelf heb niks gesloopt, geen rotzooi gemaakt en geen ei gegooid. Dus ik ben van plan in bezwaar te gaan is er een kans dat ik dit win? Of ben ik dan gewoon medeplichtig?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

je kans is heel klein want je bent samen met andere opgepakt ie wat gedaan heeft doet er niet toe je was er en het ongetwijfeld een wel meegedaan.
ronron1212
6 jaar geleden
Of je kunt bewijzen er totaal niet aan meegedaan te hebben zal moeilijk zijn als vandalisme in groepsverband plaatsvindt. Het kan gezien worden als vandalisme in vereniging, dus als groepsgedrag.
Misschien dat je vrienden willen bevestigen dat jij absoluut niet mee hebt gedaan, dat is een belangrijk gegeven. Willen zij dat of zullen zij jou laten vallen. Wat zullen zij verkondigen als aan hen naar jouw rol wordt gevraagd. Zullen zij zeggen iets in de trant van: kom op zeg, hij vond het ook maar wat leuk of gaan zij jouw als vrijpleiten.
Heb je geprobeerd je vrienden te stoppen of was het - ik stond erbij en keek ernaar? Ook niet weggelopen?
Als jij of je ouders niet instemmen met de verwijzing naar Halt of jij ontkent pertinent dat je mee hebt gedaan aan het rotzooi trappen dan zullen er stappen worden ondernomen door de Officier van Justitie als het proces-verbaal opgestuurd gaat worden naar het Openbaar Ministerie.
Bezwaar kun je altijd maken, dat is je recht. Of je een kans maakt, moet de toekomst uitwijzen maar niet geschoten is altijd mis.Het hangt er maar helemaal vanaf wat jouw vrienden verklaren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing