Is dit aanranding, als ik dronken bij mijn vriend was?
Een hele poos geleden kon ik niet naar huis na een feestje omdat ik mijn sleutel aan mijn zus geleend had. Een vriend van mij stelde voor dat ik bij hem kon slapen, meerdere van mijn vrienden (waaronder een meisje) zouden dat dan ook doen. Ik was al best wel dronken en kreeg daar van hem meerdere shotjes tequila. Ik lag naast hem, we lagen met z’n allen naast elkaar. Ineens ging hij met z’n handen onder mijn shirt, daarna herinnerer ik me een poos niks, behalve dat hij op een gegeven moment m’n onderbroek vast had en zei dat ik die weer aan moest doen.
Later kreeg ik te horen dat hij al van plan was aan mij te gaan zitten, en hij zei dat hij meerdere keren meisjes dronken heeft gevoerd om iets met ze te kunnen doen terwijl hij mij raar aankeek.
Nu probeer ik te bevatten wat er is gebeurd, ik heb er last van, maar ik heb hem niet gezegd dat hij moest stoppen en ik nam zelf de drank aan, is het mijn eigen schuld?
Ben ik aangerand?
Of je gepenetreerd bent kun je zelf het beste inschatten, jij weet wat je voelde toen je wakker werd. Ja het is je eigen schuld.
Als je dronken met een vriend slaapt geef je aanleiding
Iemand die aanleiding geeft tot een strafbaar feit is strafbaar voor de wet.
https://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=5015
Dat wordt nogal eens vergeten als de vrouw de volgende dag spijt krijgt van wat er de vorige avond is gebeurd, en daar dan een verkrachtingszaak van maakt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.