Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een wettelijke termijn waarop een semi-overheidsinstelling moet besluiten bij bezwaar?

Ondanks het op ons verzoek opzeggen van de dienstverlening van een semi-overheidsinstelling zijn er daarna toch nog voor 2 perioden daarna kosten gerekend. (Door de vakantietijd is er blijkbaar een achterstand in de afhandeling opgelopen waardoor de opzegging niet (te laat) behandeld is door de instelling.)

Hiertegen is (uiteraard) bezwaar aangetekend.

Eén van de perioden is inmiddels toch wél betaald, de tweede periode niet.

Het lukt de desbetreffende instelling echter maar niet om tot een besluit m.b.t. het bezwaar te komen. Er is ook geen indicatie over de voortgang of de openstaande problemen te verkrijgen. Ook niet na herhaaldelijk telefonisch contact van onze kant.

Het duurt maar en het duurt maar... inmiddels zijn we 4 maanden verder.

Is er een (wettelijke termijn) waarop we ze op aan zouden kunnen spreken ? Zo ja, wat zouden de sancties kunnen zijn wanneer de instelling een dergelijke termijn overschrijdt ?

Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als dit gaat om een formeel besluit, je hebt formeel bezwaar gemaakt, dan is de beslistermijn zes weken.
Het is echter niet meteen duidelijk of dit ook een formele besluit is. Het is iig niet erg fatsoenlijk.
(Lees meer...)
tinus1969
6 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Is er ook een verklaring voor die min ?
Je hebt het over dienstverlening, dus ikneemaan dat het een privaatrechtelijke relatie is. Dat betekent dat de Algemene Wet Bestuursrecht, met de daarin gestelde termijnen, niet van toepassing is. Procederen tegen een uitblijvend besluit is omslachtig en duur.
Je zou ze een aangetekende brief kunnen sturen. Telefonische contacten worden (te) vaak als vrijblijvend ervaren.
Kijk eens of ze een klachtenregeling hebben. Zo ja, dan kun je een klacht indienen.
Als ze zijn aangesloten (ik zeg: áls) bij de Nationaal Ombudsman zou je ook daarnaartoe kunnen bellen. Soms brengt dat zaken weer snel in beweging.
(Lees meer...)
teusvh
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding