is een offerte rechtsgeldig?
ik heb mijn pannendak laten vervangen. Eerst daar een offerte voor aangevraagd en uitgelegd wat ik wilde. Nadat ik de gewenste offerte had gekregen heb ik de aannemer de opdracht gegeven. Helaas ging het helemaal mis omdat de aannemer de klus niet goed had ingeschat. De bedoeling was op zijn advies de oude panlatten te laten zitten, dit kon makkelijk. helaas lukte dit niet maar desondanks werd het dak gelegd en lag er schots en scheef op. daarnaast was eerst al gemeld dat op de achterzijde de kantpannen niet zouden passen en daarom moesten daar windveren komen, De dag later konden ook aan de voorzijde de kantpannen niet en ook daar windveren, kosten extra 3200 euro. aan de voorkant hebben overigens altijd kantpannen gezeten en dat heeft de aannemer ook gezien.
Omdat het dak zeer slecht was gelegd heb ik een klacht ingediend. Daarna moest ik in eerste instantie 5000 euro maar daarna toch maar 3500 euro bij te betalen, de aannemer heeft alsnog nieuwe panlatten aangebracht. Nu aan een zijde het dak opnieuw is gelegd en het er nu wel keurig uitziet valt mij op dat de kantpannen volgens mij wel gewoon gelegd hadden kunnen worden. Maar mijn vraag is wat is een offerte waard? als de aannemer heel verkeerde adviezen geeft en daarna bijna het dubbele rekent mag en kan dat zomaar?