Werden volwassenen die in vroegere tijden met kinderen seks hadden bestraft?
Ik heb zo een beetje de indruk dat er vroeger geen veroordelingen bestonden voor seks met kinderen. Althans, ik las daar bij mijn weten nooit iets over, het lijkt een fenomeen van deze tijd. Ik heb de indruk dat het altijd heeft bestaan maar dat het pas in de afgelopen 50 jaar stilaan is beginnen als een misdrijf is beschouwd gaan worden. Ik kan me natuurlijk heel erg daarin vergissen, vandaar ook de vraag, werd zoiets in vroeger tijden niet of nauwelijks bestraft?
Maar in oude culturen (bv. Grieken) en ook in andere culturen (bv. kindhuwelijken) werd en wordt seks met kinderen om verschillende redenen gepractiseerd en geaccepteerd. En gaat men hierbij uit van het perspectief van de volwassene en niet vanuit het perspectief van het kind.
Een verschil bestond wel voor seks met het eigen kind, waarbij men al van oudsher sprak over "bloedschande". .
Verder heb ik ook een heel lieve jongen leren kennen die me vertelde dat hij als kind heel vaak seks had met een volwassen man en dat gewoon heel aangenaam vond. Ik heb zelden zo'n aardige, evenwichtige jongen gekend als hem.
Ik geloof dus echt niet dat een kind nog niet zou kunnen genieten van seksualiteit.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.