Kan mijn stiefvader mij en mijn moeder uit Nederland zetten, ook als we dubbele nationaliteiten hebben?
Beetje ontduidelijk vragen maar het zit zo. Ben 19 jaar. Ik woon nu met mijn moeder en mijn stiefvader. Ze zijn gewtrouwd. Ik, me moeder en mijn stiefvader hebben allemaal een Nederlandse paspoort. Ik kwaam naar Nederland toen ik minder dan 12 jaar was en als goed is word ik erkennen door mijn moeder. Ik heb de achternaam van mijn moeder en ik kreeg toen pas het NLse paspoort na dat mijn moeder het heeft gekregen ( mijn stiefvader hebt het NLse paspoort eerder dan ik en mijn moeder ), zelf heb ik een dubbele nationaliteid en mijn moeder ook. Kort samengevat, ik ben meer verbonden met mijn moeder, over alles.
Mijn stiefvader wil gaan scheiden en hij wil tijdens of na de scheiding dat ik “het NL verlaten”. Hij zei: dankzij hem dat ik en mijn moeder zijn naar NL gekomen, dus als hij en me moeder zijn gescheiden moeten wij volgens hem terug gaan naar het land waar wij vandaan zijn gekomen. Ik weet niet of hij het recht heeft om dat te doen volgens het Nederland wetten, maar omdat ik dubbele nationaliteid paspoort heb begin ik te twijfelen....