Mogen buren ongevraagd op ons dak staan?
Wij wonen in een rijtjeshuis met elk een eigen puntdak met goten ertussen.
Onze buren laten nu in hun achterpui kunststof kozijnen plaatsen. Nu zit bij ons alles onder rood stof van het boren. Boven laten ze een nieuw groter dakraam plaatsen en de monteur zit op ons dak en loopt met veiligheidsschoenen door de goot. De buren hebben ons niets gevraagd of gemeld. Ik ben er niet blij mee dat er een groot raam komt in hun douche op nog geen twee meter van de onze er recht tegenover en dat er mogelijk schade ontstaat aan de goot.
Wat nu ?
Het is niet de eerste keer dat ze zoiets uithalen maar nu is het voor ons genoeg.
Wat kunnen we er nu nog aan doen ?
Voor het raam zelf zou ik advies inwinnen bij een jurist met kennis van verbouwingen en vergunningen (misschien kan ook de afdelinge Bouw- en Woningtoezicht van de gemeente helpen). De regels met betrekking tot verbouwingen en vergunningen zijn niet zozeer ingewikkeld, als wel dat iedere situatie anders is, waardoor de regels anders lijken te zijn. In ieder geval geef ik je gelijk, dat het niet prettig voelt, dat de buren een groter raam plaatsen dat uitkijkt op het raam van jouw douche. Maar of het tegen de regels is, dat kan ik niet zo zeggen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.