Wanneer spreekt een rechter zich in het openbaar uit over eerdere criminele activiteiten?
Als een rechter tijdens een openbare rechtszitting eerdere criminele/strafzaken/justitie zaken bespreekt naar de verdachte dan moet hij daar toch ook voor veroordeeld zijn ?
Dit gaat namelijk over een zedendelict die benoemd werd door de rechter naar de verdachte . Die overigens bij deze zaak voor iets heel anders terecht stond .
Het lijkt mij sterk dat als je niet veroordeeld bent voor iets dat een rechter wel bepaalde feiten opnoemt waar iemand nooit voor is veroordeeld .
Wat ik wel weet dat de persoon als een verdachte zedendelinquent in het systeem staat .
Of worden er bepaalde uitzonderingen gemaakt.
Daarbij tijdens een openbare zitting waar iedereen bij aanwezig mag zijn kan dat natuurlijk flink impact hebben als hij wel verdachte was maar niet veroordeeld bent .
Een kennis van mij heeft namelijk een aantal jaar geleden een melding gedaan bij de politie van vermoedens . Daar werd ze wel gelijk geloofd. Op zich al vreemd .
Maar het is haar niet in dank afgenomen door haar omgeving . Nu blijkt dat er iig iets over een zedendelict besproken is tijdens deze andere zaak .
Ik zou haar graag willen vertellen dat ze wel degelijk goed opgelet had destijds En dat ze goed heeft gehandeld.
En altijd is blijven volhouden .
Dat het woord zedenzaak of delict besproken is is zeker . Maar dat is alles wat mij verteld is .