Is een winkelier ook gebonden aan de prijs als het kaartje verkeerd hangt?
Normaal gesproken moet een winkel het goed verkopen voor de lagere prijs die op het kaartje staat (in vergelijking met de (juiste?) prijs in de kassa). Maar stel dat het niet zozeer de prijs zelf is maar dat er een prijskaartje op zit van een andere artikel, is de winkelier dan ook gehouden om het toch voor die prijs te verkopen?
Dus stel in de showroom is een gordijn waaraan een prijskaartje is vastgeniet met een prijs van 5 euro. Je komt bij de kassa en de prijs is 10 euro. Wat blijkt, het prijskaart wat er op zat vastgemaakt behoorde toe aan een ander gordijn. Nu hebben alle gordijnsoorten een andere vaak onbekende naam en is het geen verwarring van naam met bijv. de hagelslag en de pasta en de daaraan gekoppelde prijskaartjes die ook wel een verkeerd kunnen staan.
Als de klantenservice weigert het te accepteren, omdat het prijskaartje zelf immers goed was en dat het alleen op het verkeerde artikel zat wat zijn dan de mogelijkheden?
En als je het artikel toch gekocht hebt bij de kassa voor die hogere prijs, kun je daar dan later toch nog op terugkomen? Want je hebt het aanbod dan in eerste instantie bij het afrekenen geaccepteerd.....zo lijkt het dan in ieder geval.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.