Als een persoon ziek is geworden na het bezoeken van een restaurant, is hier sprake van Force majeur?
....mocht deze persoon het restaurant aanklagen, kan het restaurant dan zeggen dat er sprake is van Force Majeur?
De persoon kan het restaurant even bellen en melden dat men zich ziek is gaan voelen kort nadat men daar heeft gegeten. En vragen of er al meer klachten zijn.
Van belang bij de vaststelling van de aansprakelijkheid is de wijze waarop het product werd gepresenteerd. De benadeelde moet natuurlijk het bewijs leveren van het bestaan van de schade en het causaal verband, echter de nalatigheid (de fout) van de restauranthouder hoeft niet door het slachtoffer te worden aangetoond.
De restauranthouder moet bewijs leveren dat het niet zijn fout is.
https://www.amsadvocaten.nl/de-rechtsgebieden/verbintenissenrecht/onrechtmatige-daad/
Mijn advies is:maak het niet te ingewikkeld,vul het klachtenformulier in en verzoek de huisarts om een rapportje dat het daadwerkelijk om voedselvergiftiging gaat.Bewaar de rekening van het etentje zorgvuldig.
Neem contact op met de uitbater en laat uw verdere stappen afhangen van de reacties.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.