mongen super markten mensen weigeren
hallo ik heb een vraag je ik ben 16 jaar en de supermarkt bij mijn school weigert om noch groepen jongeren er in te laten je moet in RIJ staan om de winkel IN te komen.te wijl andere mensen er gewoon in mogen!!!
http://www.goeievraag.nl/vraag/discriminatie-scholieren-apart-behandelen-uitleg.60541
" Niet toegestaan om met meer dan 3 vrouwen/zwarten/joden/marokkanen tegelijk in de winkel aanwezig te zijn" .
Nee, nee, als een winkelier dat zou doen dan waren de poppen aan het dansen...
Er zijn overigens wel winkeliers die door schade en schande uiteindelijk besluiten bijvoorbeeld maximaal 3 asielzoekers (bij een centrum om de hoek) binnen te laten. Ook dat is niet om te discrimineren, maar om reeds gebleken overlast te minimaliseren.
Zouden ze volledig geweigerd worden, dan is het een ander verhaal, maar daar is geen sprake van. Dit is meer een beveligingsmaatregel dan een discriminerende maatregel. Je moet wel, als winkelmanager, en het is beslist niet lollig om een dergelijke regel te moeten instellen.
Dat een dergelijke regel ook soms bestaat voor asielzoekers, daar was ik niet van op de hoogte.
Ik vind het werkelijk bizar.
Er wordt dan wél gediscrimineerd, je kan mij niet vertellen dat álle asielzoekers, zonder uitzondering, overlast veroorzaken, elke keer als ze een winkel binnenstappen.
Waarschijnlijk word de overlast veroorzaakt door een uiterst klein percentage van de asielzoekers, net als bij de scholieren.
Het is belachelijk dat het overgrote deel van die groepen daaronder moet lijden.
Op die manier zou je wel een beperking kunnen stellen op álle klanten, want ja, er is ook een percentage blanke mannen dat steelt en oude vrouwtjes vragen wel irritant veel om hulp...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.