Op welke rechtsgrond/feiten is deze moeder, wiens kind een feestje met alcohol gaf nu veroordeeld?
https://nos.nl/artikel/2083678-moeder-beboet-om-dronken-meisje-op-feestje-van-dochter.html
Is er een uitspraak te vinden? De nieuwsberichtgeving op websites vind ik uiterst verwarrend.
".....dus als je...."
En zo wordt er weer een idee geboren. Dat is dus interpretatie van interpretatie.
Dit moet dan ook de boodschap zijn. Over de toedracht zullen altijd indianenverhalen ontstaan, maar dat is verder niet relevant. Mijn indianenverhaal (of logica) is dat de vrouw nagelaten heeft toezicht te houden en dat haar dus grove nalatigheid ten laste gelegd kan worden. Aansprakelijkheidsrecht dus.
Dit moet dan ook de boodschap zijn." Hier is zoveel op af te dingen. Kijk enkel al naar de leeftijd van 16 die genoemd wordt. Daarnaast is zal het er aan liggen in hoeverre je wist of kon weten dat er alcohol gedronken werd en hoeveel. Dat soort vraagtekens zou dus met de rechtspraak en dus een artikelnummer duidelijker worden. "Dat feit wordt de vrouw dan ook niet verweten, maar dus wel dat er sterke drank is geschonken en het meisje in het ziekenhuis terechtkwam." Nu is opeens de dronkenschap op zich weer geen issue?! en sterke drank wel?!.
Wat ik me dus voorstel is dat de berichtgeving hieromheen ook vol zit van aannames en onhandig geformuleerde uitspraken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.