Fietser fiets tegen mijn stilstaande auto, wie is er aansprakelijk?
Vorige week reed ik in mijn wijk met de auto. Ik Reed aan de rechterkant en inks stonden wat auto's geparkeerd. Plots komt er links om de hoek een fietser aangereden die meteen links(voor hem) gaat fietsen (dus mij tegemoet komt). Hij kijkt naar benden om zijn telefoon in zijn broekzak te doen en heeft oordopjes in. Ik zie dat hij hard doorfiets en mij niet ziet. Dus ik rem en toeter, maar dit helpt niks waarop hij vervolgensmet zijn hoofd naar beneden met een redelijke vaart tegen mijn stilstaande auto aanfiets en bovenop mijn motorkap beland. Beidden hebben schade. Wie is hier aansprakelijk? Ik weet dat fietsers beschermd worden, maar dit lijkt me toch overmacht? Ik stond al stil en kon echt niks meer doen.
Direct na een ongeluk zit de schrik er flink in. Het is even schakelen en je moet bepalen wat jou nu te doen staat. Vroeger was het gebruikelijk om de politie in te schakelen bij een verkeersongeluk. Nu krijg je bij een melding te horen dat ze niet komen opdraven voor een klein ongeval. De prioriteiten liggen nu anders en het komt natuurlijk ook door krapte aan agenten.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.