Wie is hier schuld (verkeersongeval)?
Ik reed met mijn snorscooter op een weg en voor mij reed een busje. Iets verder op de weg is een uitrit/weg naar rechts (zie foto). Ik reed op de weg rechtdoor ervan uitgaande dat ik gewoon door kon rijden en de auto rechts kon inhalen (op deze weg is geen fietspad). Nu bij de uitrit sloeg deze auto plots voor mij af en remmen kon niet meer (het regende ook erg die dag), ik ben toen uit een schrik reactie de stoep op gereden en daar hebben wij elkaar geraakt. De linkerkant van de scooter kwam tegen de rechter voorkant/bumper van het busje. Mijn scooter is overigens helemaal kapot en het busje heeft bijna geen schade.
De tegenpartij beweerd nu dat het mijn schuld is omdat ik op de stoep reed. Dit is overigens mijn eerste ongeval en heb totaal geen idee hoe en wat ik nu moet doen. Ik heb de contact gegevens genoteerd en er is afgesproken om morgen even samen het verzekeringsblad in te vullen samen, maar beide partijen moeten akkoord gaan en gezien hij vindt dat ik schuld ben ik bang dat we hier niet uit gaan komen..
Edit: Is het nu mijn schuld of de schuld van de tegenpartij? Ben ik fout omdat ik hem wou inhalen of maakt dat niet uit omdat er geen fietspad op deze weg is? Normaal hoort een (snor)fiets gewoon langs de auto's af te kunnen rijden. Ik weet het niet zeker maar volgens mij gaf hij ook geen knipperlicht aan en gaf zelf al aan mij helemaal niet gezien te hebben.