De SVB heeft teveel AOW uitgekeerd aan mijn overleden vader, kunnen zij dat terugvorderen bij mij?
Vorig jaar maart is mijn vader overleden in Spanje. Hij zweefde daar een paar jaar rond en versleet zijn laatste tijd in een verzorgingshuis. Ik had geen contact met hem maar via zijn broer kreeg ik destijds het bericht dat hij was overleden. Nu heb ik gisteren een brief gekregen van de Sociale Verzekeringsbank dat zij teveel AOW hebben betaald aan mijn overleden vader. Ik neem aan dat zij dat na zijn overlijden gewoon hebben doorbetaald en er later achterkwamen dat hij was overleden. Nu verwachten zij dus dat IK ruim €7000,- ga terugbetalen en graag binnen 6 weken! Ook al ben ik erfgenaam, kan dat zomaar? Ik heb zelf geen cent te makken en gezien ik geen goede band had met mijn vader zie ik ook af van erfrecht. Ik weet alleen niet precies hoe dat werkt en zal mij daarin wat bij moeten laten praten. Graag uw advies.
Heb je kinderen, dan gaat jouw deel van de erfenis automatisch over op hen. Om niet je kinderen met de schuld op te zadelen, zullen ook zij dus de erfenis moeten verwerpen.
https://www.dela.nl/voor-leden/erven-en-erfbelasting/afstand-doen-van-erfenis
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.