Waar staat in de wet dat ik niet de vogels mag voeren in mijn eigen tuin/huurhuis zomer of winter?
Tuinvogelstrooizaad + mezenbollen + mezenspeciaalvoer + vogelpindakaas. Tot nu 'mocht' ik in de winter wel voeren. Ik strooi voor alle vogels in mijn tuin. Zou het niet mogen was ik al eerder met huurcontract om de oren geslagen!?!
Brief wbv: klachten van bewoners over voeren van duiven, regelmatig overlast.
Wbv vond bron van vervuiling tijdens inspectieronde: etensresten!
"Het is zeer ongewenst om duiven te voeren omdat:
.het vervuiling geeft
.het nog meer duiven aantrekt
.het ratten en muizen aantrekt
.de duiven het niet nodig hebben om te overleven !!!!!
.duiven ziektes bij zich kunnen dragen
.de nesten op daken en in goten schade aan ons pand kunnen toebrengen. "
"Wij verzoeken u dringend om geen brood, etensresten en dergelijke over het balkon of op de galerijen te gooien.. Daarnaast vragen wij u om uw galerij, balkon en ramen regelmatig schoon te maken. Het is ook zeer belangrijk dat u in de broedtijd de nestjes verwijderd..
Het verwijderen en weren van duiven en het schoonmaken van de woongebouwen is een zeer kostbare aangelegenheid. In het kader van 'de vervuiler betaalt' melden wij u dan ook dat op het moment dat geconstateerd wordt dat u voert, de kosten voor de schoonmaak en/of herstelwerkzaamheden bij u in rekening worden gebracht. Wij gaan er van uit dat dit niet nodig zal zijn.
Dit speelt al paar jaar, wijkbeheerder verwijst naar Vogelklas Karel Schot, ik vertrouw meer op de Vogelbescherming, waar men zelfs positief staat in het 's zomers voederen.
portiekwoning met tuin
's morgens voeren tussen 8.30-9.30 uur
===>alles op zodra de duiven wegvliegen, geen andere dieren
ik strooi vogelzaad, geen etensresten
Vogelbescherming is hierin raadgever.
Al is de koning raadgever, de gemeente is toezichthouder en moet handhaven.
En nu ineens niet meer.
Etensresten zijn niet in mijn tuin te vinden.
Of de buren moeten mee helpen! :) Ik strooi tuinvogelstrooizaad, voor alle vogels + mezenbollen + mezenspeciaalstrooivoer + vogelpindakaas. Ik strooi voor alle vogels in mijn tuin. Zou het niet mogen was ik al eerder met bv huurcontract om de oren geslagen, mag ik aannemen!? Kleine noot: buren die bbq-en meerdere keren per week, geven iedere zomer overlast. Wordt toegelaten. Buren die partytenten bouwen die zomer en winter overlast geven, geluid- en uitzicht blokkeren. Wordt toegelaten. Hondjes die om een vlieg aanslaan en pas na 10-15 min tot de orde worden geroepen. Is ook overlast. Kan je wel zeggen dat ik er van alles bij haal, is wel relevant. Overlast is overlast.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.