Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je fursuiten in nederland?

ik wil heel graag een fursuit maken maar ik vroeg mij af of het toegestaan is om openbaar een fursuit te dragen, ik woon in hoogvliet in gemeente rotterdam en als het toegestaan is, welke plekken zijn dan toegestaan om een fursuit openbaar te dragen

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Het is zeker toegestaan, furryen is dun en ik verwijs je naar www.bnn... Hier kan je een documentaire vinden die al je vragen beantwoord, have fun!

Toegevoegd na 1 minuut:
Dun is fun...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Deels waar. Zolang jij je gezicht niet bedekt mag het. Je mag niet je gezicht bedekken. Net zoals je geen bivakmuts mag dragen in t openbaar.
LeonardN
6 jaar geleden
@Manonnerje33 Je mag wel een bivakmuts dragen in het openbaar.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2015/11/27/dragen-gezichtsbedekkende-kleding-onder-voorwaarden-niet-meer-toegestaan Het dragen van gezichtsbedekkende kleding is voortaan niet toegestaan in onderwijs- en zorginstellingen, overheidsgebouwen en het openbaar vervoer. Na advies te hebben ingewonnen bij de Raad van State heeft het kabinet ingestemd met een wetsvoorstel hierover van minister Plasterk van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oke deels verboden, dat wist ik niet.
LeonardN
6 jaar geleden
Ook dat klopt nog niet zover ik het begrijp. https://www.startpagina.nl/v/maatschappij/wetgeving/vraag/639743/bericht-opvatten
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zoals voornoemde al gemeld, in openbaar vervoer is het idd de bedoeling dat je je gezicht laat zien, vaak zet je je hoofddeel van je furry dan ook pas later op, of gebruik je make-up. Later, zeg op een plein, mag je gewoon volledig insuit zijn. Bedenk wel dat een groot deel van het furryen gaat om de lol, het makkelijker sociaal bewegen of een andere reden die persoonlijk geld. Naar mijn inziens! -->Door dit samen te doen kan je erg leuke en spontane reacties krijgen, het word beter ontvangen door publiek dan in je eentje. Toch stukje anders.Dan word je toch soms als spannend ervaren, een enkeling denkt 'creep', doe het dus goed en laat de wereld een stukje leuker achter. Voor toeschouwer en furry-buddies. Is er hier niet een furry die je kan introduceren?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Overigens ben ik geen ervaringsdeskundige, maar wens je heel veel plezier, ik heb er altijd met plezier naar gekeken. Gaaf hoor als je mensen een lach kan bezorgen!
Ik hoop dat iemand je kan introduceren!
LeonardN
6 jaar geleden
Opnieuw gesteld, maar zoals het ernaar uitziet is de wet er echt nog niet doorheen. Rijksoverheid geeft zo een wat vreemd bericht uit. https://www.startpagina.nl/v/maatschappij/wetgeving/vraag/639749/wet-gezichtsbedekkende-kleding
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: