Is die vriendin strafbaar? En met welke straf? Evenals haar neef?
Hi!
2 weken voor de zomervakantie heeft een vriendin (15 jaar ikzelf ben 17 jaar) van mij een berichtje gestuurd met dat ze gepest word. En ze heeft haar neef (16 jaar) ook een bericht gestuurd. Samen hebben ik en die neef tegen die jongen (16 jaar) gezegd die haar pestte dat ie moest stoppen en ophouden ermee. Even later komt ie heel stoer tegen ons praten en dat hij zijn vrienden erbij ging halen enzo. Dus ik en die neef zijn naar haar school gegaan. En hebben het uit proberen te praten maar daaruit blijkt dat ie niet zou stoppen, die neef is helemaal woest geworden en heeft hem een paar hoeken gegeven. Even later komt politie en die neef en ik vluchten naar de bus en komen veilig thuis aan.
Even later hoorden we dat die jongen aangifte heeft gedaan tegen die neef. Maar die vriendin heeft nu ook problemen met school. Ze heeft het tegen ons verteld en we zijn uit vrije wil naar die school gegaan, ze had ons niet geroepen en ze wist ook niet dat we zouden komen. We hebben dat gevecht ook niet op een school terrein gehouden. Dus dit is buiten school om lijkt me? Ondertussen heeft die directeur tegen die vriendin gezegd dat die neef opgehaald zou worden de volgende dag door de politie. (Die directeur heeft niks te zeggen daarover?) maar de politie kwam niet en was dus blijkbaar alleen om hem bang te maken. Want ze weten niks over die neef en die vriendin doet haar mond niet open. En vandaag kwam haar mentor naar haar toe, (derest komt in de reacties)
Zoja, wat voor straf zou dat dan zijn? Die neef heeft wel een strafbaar feit gepleegd en dat valt onder mishandeling waarschijnlijk, treed de politie hier hard tegen op of zouden ze eerder denken van: "dat doen jongeren eenmaal zolang het maar geen 2e keer gebeurd en laat ze het zelf maar uitvechten" en watvoor straf kan hij verwachten? Groetjes, Stefano
En wat die hoek betreft, ik denk niet dat de politie daar op in zal gaan.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.