Ben ik strafbaar na seks met een minderjarige?
Hallo, ik was 19,20 jaar oud en ik was verliefd op een meisje van 14,15.
Zij was ook verliefd op mij, haar ouders wisten hiervan.
We hebben seks gehad, alleen na een tijd vond ik haar niet meer leuk, we kregen ruzie, ze dreigde mij aan te geven.
Ze kon me niet loslaten, ze dreigde met de zelfmoord als ik geen seks met d'r zou hebben, ik was bang so I did it.. I'm weak I know.
Ik was er niet van bewust dat dit strafbaar was :(
Haar ouders dachten dat ik haar gebruikt had etc..
Ps. Het is 1 jaar later.
Ben ik nu gewoon de lul?
Is zij ook strafbaar?
Heb ik kans op strafvermindering?
Ik maak me zorgen.
(In werkelijkheid zijn het er echt véél meer). De valse aangifte wordt geregeld gebruikt als wraakmiddel. Er is wel ongeoorloofde seks geweest van de kant van de jongeman, maar niet zoals het wordt voorgesteld.
Het meest voorkomende motief om aangifte te doen is wraak om door middel van pressie en chantage zodoende de vriend aan zich te blijven binden.
De jonge aangeefster heeft geen benul van de zeer ernstige gevolgen die zulk een aangifte kan hebben voor de beschuldigde, maar ook voor zichzelf.
Het verhoor dat volgt op een aangifte is zeer intensief en de rechtszaak is geen pretje, na een paar uur zijn zij helemaal stuk en vallen door de mand. Maar wat zij aanrichten is niet meer terug te draaien. Ik raad je dringend aan contact op te nemen met een advocaat nog voordat er een aangifte heeft plaatsgevonden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.