Is de sportschool verplicht klanten te informeren over gevaren voor hun gezondheid/levens tijdens het sporten?
Toen ik vanavond klaar was met het sporten, kon ik niet naar de kleedkamer. De brandweer was er bezig met het blussen van een brand. Diende de sportschool me niet meteen te informeren over het ontdekken van de brand? Bij het ontdekken was het o.a. niet bekend of de brand overmeesterd zou worden zonder schade aan de gezondheid/levens van klanten...
In veel gebouwen, zeker in sportscholen, hangen brandmelders met een geïntegreerde ontruimingsinstallatie en moet er een ontruimingsplan zijn.
Er zijn tijdens het sporten in uw omgeving geen brandmelders of ontruimingsmelders afgegaan, althans u hebt niets gehoord, en treedt een ontruimingsplan niet in werking.
De actie die is ondernomen is het weigeren van de toegang tot de kleedkamers.
Een opdracht tot ontruiming vindt plaats na ruggespraak met de brandweer en/of politie.
Een opdracht geven tot ontruiming als er geen redenen voor zijn, is zeer inefficiënt. In het Bouwbesluit van de sportschool vindt u de bouwtechnische voorschriften waaraan de gebouwen moeten voldoen
U schrijft dat het om een heel oud pand gaat.
Voor bestaande bouwwerken zijn in het Bouwbesluit 2012 voorschriften opgenomen voor bestaande bouw.
Voor bestaande bouwwerken zijn in het Bouwbesluit 2012 voorschriften opgenomen voor bestaande bouw. -- Niet: DUS was het een fout van de sportschool, maar
of het een fout was is afhankelijk van het feit of de sportschool wel of niet aan de eisen van het Bouwbesluit2012 heeft voldaan.
Dat heeft de brandweer u gezegd.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.