De sportschool heeft mijn persoonsgegevens verstrekt voor commerciële doelen van een ander bedrijf. Mag dat?
Kan de sportschool een geldboete krijgen? Heb ik recht op een compensatie ivm de schending van mijn privacy?
Dank!
Antoni
7 jaar geleden
Wat staat hierover in jouw overeenkomst met de sportschool, of de algemene voorwaarden daarvan?
TurfGraver
7 jaar geleden
Wat Antoni zegt.
Lees kleine letters van verschillende sites waar je je aanmeld voor de grap. :)
Lees kleine letters van verschillende sites waar je je aanmeld voor de grap. :)
Wouter2011
7 jaar geleden
@Antoni
"De persoonlijke gegevens van de leden zijn strikt vertrouwelijk en worden enkel en uitsluitend voor administratieve doeleinden van " de naam van de sportschool" gebruikt. Deze gegevens worden nooit voor commerciële doeleinden aan derden ter beschikking gesteld." Dat staat in de algemene voorwaarden. De overeenkomst meldt niets over mijn persoonsgegevens
"De persoonlijke gegevens van de leden zijn strikt vertrouwelijk en worden enkel en uitsluitend voor administratieve doeleinden van " de naam van de sportschool" gebruikt. Deze gegevens worden nooit voor commerciële doeleinden aan derden ter beschikking gesteld." Dat staat in de algemene voorwaarden. De overeenkomst meldt niets over mijn persoonsgegevens
Antoni
7 jaar geleden
@Wouter2011, dan vraag ik me af: hoe weet je zo zeker dat het de sportschool is geweest die jouw gegevens aan het andere bedrijf heeft verstrekt?
Wouter2011
7 jaar geleden
@Antoni De sportschool heeft het me gemaild. Die mail bewaar ik...
Kan de sportschool een geldboete krijgen? Heb ik recht op een compensatie ivm de schending van mijn privacy? Dank!
Kan de sportschool een geldboete krijgen? Heb ik recht op een compensatie ivm de schending van mijn privacy? Dank!
TurfGraver
7 jaar geleden
Neem contact op met een advocaat.
Die zal je nodig hebben als je iets wil beginnen.
Die zal je nodig hebben als je iets wil beginnen.
Wouter2011
7 jaar geleden
@ TurfGraver
Dat heb ik al gedaan... Mijn ervaringen met advocaten is dat je zelf alles uit moet zoeken. En dat je ook fouten van advocaten moet corrigeren :-)
Antoni
7 jaar geleden
Eerst maar eens beginnen met informeren bij de sportschool over de reden van dit gedrag: Is er door de sportschool misschien per ongeluk een fout gemaakt? Waarom overtreedt de sportschool de regels en voorwaarden die zij zelf heeft opgesteld? Realiseren ze zich daar wel wat ze hebben gedaan?
Levert dit niets op, dan kan je bij de sportschool schriftelijk een duidelijk omschreven klacht indienen met daarbij een uitleg wat jij een goede oplossing van je klacht ziet. Reageert men daar niet op of niet zoals jij wilt, dan kan je naar mijn idee het beste een bemiddelaar inschakelen, bijvoorbeeld de Consumentenbond. Misschien kan ook het Juridisch Loket www.juridischloket.nl helpen, al is de kans groot dat men je daar zal doorverwijzen naar een advocaat.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Sorry, bovenstaande reactie 'klacht naar Klachtenkompas' is per ongeluk verkeerd geplaatst. Hoort bij een andere vraag van Wouter2011
Met vr gr
JoanDArc
JoanDArc
Wouter2011
7 jaar geleden
@ JoanDArc Dank! Ik zal een klacht idd plaatsen. Weet je misschien welke geldboete de sportschool kan krijgen voor het verstrekken van mijn persoonsgegevens aan derden voor commerciële doeleinden?
Wouter2011
7 jaar geleden
@Antoni Dank! Weet jij misschien welke geldboete de sportschool kan krijgen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.