Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn moeder heeft een huurwoning toegewezen gekregen. Nu krijgt ze brieven van incassobureau's voor vorige huurders. Wat kan ze doen?

Ik begrijp dat een deurwaarder en de politie de deur van mijn moeder open kunnen maken wegens geldschulden van vorige huurders. https://forum.viva.nl/geld-recht/gerechtsdeurwaarders-komen-aan-de-deur-ivm-vorige-huurder/list_messages/308613/1 Hoe kan ik dat voorkomen? Incassobureau's reageren niet op mijn uitleg,

7 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Als iemand, maakt niet uit wie, berichten stuurt die bestemd zijn voor een vorige huurder die er dus niet meer woont, zijn deze dus niet aan uw moeder geadresseerd en zijn de brieven ook niet gericht aan uw moeder.
Uw moeder dient deze brieven ongeopend retour te zenden met vermelding: adressant is verhuisd of adressant woont hier niet (meer).

Maakt niet uit van wie deze brieven afkomstig zijn, post die voor een ander bestemd is dient men niet te openen, maar ongeopend te retourneren.
Even de gemeente een berichtje sturen per post of de brieven van de deurwaarder ongeopend met een begeleidend briefje bij het gemeentehuis in de bus stoppen.
Of een deurwaarder de geretourneerde brieven niet als bewijs ziet dat de adressant niet op het adres woont, of dat de deurwaarder vermoedt dat de brieven worden geretourneerd om hem te misleiden is zijn zorg.
Als de afzender het niet vertrouwt kan hij de gemeente verzoeken een adresonderzoek te starten. Een adresonderzoek kan zes tot tien weken duren.
Ook uw moeder kan de gemeente verzoeken een adresonderzoek te starten. Na afloop van het onderzoek ontvangt zij bericht van de gemeente over hoeveel personen op het adres staan ingeschreven.
Nogmaals, zolang u ervan overtuigd bent dat de brieven niet aan uw moeder zijn geaddresseerd of zeker niet voor uw moeder zijn bestemd is al wat de deurwaarder misschien kan denken, niet haar of uw zorg.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing