Waarom wordt stigmatiseren in Nederland eenzijdig toegestaan?
Als voorbeeld wordt men de stempel allochtoon toebedeeld, en sterker nog deze wordt verder gestigmatiseerd door onderscheid te maken in Westere allochtoon en Niet-Westerse allochtoon. Bijvoorbeeld in rapporten van de overheid gebeurd dit.
Waarom mag dit wel én in economische stukken bijvoorbeeld geen onderscheid worden gemaakt tussen de elite en paupers? Wetend dat pauper een vervelende klank geeft, daar het gewoon arm betekend.
Ik ben in Brabant iemand van boven de grote rivieren, niet een van ons. Dat is zo. Ik doe mijn best om te laten merken dat ik hier met iedereen meeleef en mensen mogen ook met mij meeleven, dat is integratie. Bij de gemeente staat dat ik afkomstig ben uit Den Haag.
In groter verband: iemand die niet geboortig is in Nederland is een allochtoon. In het woord is begrepen dat hij hier woont, maar hier niet is geboren. Er wordt niet gespecificeerd.
Het staat iedereen in Nederland vrij om volop mee te doen.
Een heleboel doen dat ook. Dan staat er nog steeds bij de gemeente genoteerd dat ze hier niet zijn geboren. Helaas zijn er een heleboel die bijna weigeren om mee te doen. Door deze mensen krijgt het woord allochtoon een bijsmaak, zij onderscheiden(discrimineren) zichzelf.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.