Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan je doen bij overlast van buren als die niet te bereiken zijn?

Vermoedelijk staat er bij de benedenbuurvrouw een apparaat tegen een muur aan. De vloer trilt, en het klinkt al wekenlang of er een wasmachine continue staat te centrifugeren midden in mijn huis.. Wbv zegt niets te kunnen doen: ik moet zelf contact leggen met buurvrouw. De bedoeling is dat zij dan belt voor een afspraak om bij haar te komen kijken wat het euvel is. Ze is echter al wekenlang niet thuis, en wanneer ze weer thuiskomt is een raadsel. Wat te doen? De herrie is niet te harden.

Rieneke1
7 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Als je écht overlast hebt en je hebt er alles aan gedaan, wat is er dan op tegen om de politie te bellen?
Ik heb het ook ooit gehad toen ik nog in een flat woonde met een nieuwe buurman...een junk met alleen maar dagelijks vrienden over de vloer en de godganse dag keihard 'Andre Hazes'!!!!! Als je hem erop aansprak omdat je een baby had die 's avonds toch zeker moet kunnen slapen, keek hij je glazig aan en beloofde ermee rekening te houden, maar dat hield hij maar een paar minuten vol....de muziek werd zelfs nog luider en het leek of hij het erom deed.
De Wbv heeft met hem gesproken toen ik geklaagd had, maar deed verder niets.

Op gegeven moment was het weer zover...keiharde muziek met ditmaal ook Renee Froger erbij...Om 19 uur had ik het gehad...mijn kind kon niet slapen en was doodmoe, dus jengelen. Woedend heb ik op zijn deur gebonkt, op zijn ramen...gebeld en hij reageerde niet. Ik zag niet of hij thuis was maar heb de politie gebeld.

Er kwamen twee agentes en ik vroeg ze alleen maar om even te luisteren in mijn woonkamer...waar ik elke dag mee te maken had en ook vaak 's avonds. Ik dacht toen nog dat je pas na 22 uur mocht bellen omdat het dan pas 'burengerucht' zou zijn, maar een agente zei dat ik, omdat ik een baby had, ook eerder kon bellen. Ze vroeg nog waarom ik niet eerder gebeld had, dit kon toch zo niet met een baby?

De agentes probeerden hem te spreken en op te vorderen zijn muziek zacht te zetten, op straffe van beslaglegging als hij weer in de fout ging. Hij deed niet open of was niet thuis. Daarop riepen zij de hulpofficier op om zich toegang te verschaffen. Deze kwam onmiddelijk en nadat hij ook opriep de deur te openen sloeg hij het zijruitje in en maakte de deur open. Ik hoorde een hoop lawaai, harde mannenstemmen en toen was het eindelijk stil. Bleek dat hij wel thuis was met enkele vrienden maar dat ze 'van de wereld' op de banken lagen die in zijn kamer bleken te staan.
Daarna hebben we afspraken gemaakt en hij hield zich er keurig aan.

Je kunt altijd de politie bellen en vragen of ze eens willen luisteren wat je de hele dag moet meemaken...als zij vinden dat dit niet kan zullen ze actie ondernemen.
Je kunt ook zeggen dat je je zorgen maakt omdat je niet weet of ze wel thuis is of niet.
Hoofdzaak is dat er iets gedaan wordt aan jouw woongenot. Dit wil je toch niet nog langer meemaken?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing