Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Boetes gehad. Hoe weet ik wat ik moet gaan betalen?

Ik heb gisteren 3 boetes gehad 1 is zoiezo voor het rijden zonder rijbewijs op een scooter
Vandaag heb ik weer de zelfde boetes gehad terwijl ik helemaal niet reed.. motor stond uit ging er alleen op zitten toen ik de dijk af ging

Ik ben gister ook niet rijdend staande gehouden hij kwam ongeveer na 10 min dat ik gestopt was en bij me vrienden stond mag die me dan wel een boete geven? hij beweerde me eerder hebben te zien rijden nog zoiets is dat die me een boete gaf voor rijden zonder rijbewijs en voor onvezekerd rond rijden terwijl je toch altijd onverzekerd bent? en omdat me kenteken niet goed zichtbaar was kreeg ik er nog 1 bij
vandaag kreeg ik er 2 voor rijden zonder rijbewijs en zonder helm
Kan ik hier tegen in bezwaar gaan ?
En hoe weet ik hoeveel ik op de deur mat krijg?

Hoop op snelle reactie
Groetjes dimitri

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Om precies te weten hoeveel en binnen welke termijn er betaald moet worden na ontvangst van een rits boetes is er met behulp van het Openbaar Ministerie een zeer eenvoudige manier ontwikkeld door de Nederlandse wetgever.
Naar aanleiding van iedere zgn Mulderbekeuring krijgt degene op wiens naam de bekeuring staat een transactievoorstel naar het thuisadres gestuurd. Dat gaat dus ook bij u gebeuren. Het is niet te wensen dat er een strafbeschikking tussen zit. Door het bij elkaar optellen van de genoemde boetebedragen plus de administratiekosten die daaraan zijn verbonden, weet u precies wat er betaald moet worden en binnen welke termijn.
U kunt tegen elk transactievoorstel binnen een bepaalde tijd bezwaar aantekenen tegen deze beslissing, dus leef u uit. Let wel goed op of het gaat om brieven waar de hoofdletter M opstaat. U hoeft als u in beroep gaat de boete nog niet te betalen. Vraag ook nog niet op de voorhand een betalingsregeling aan omdat het bij elkaar om een paar honderd euro’s zal gaan, zoals valt af te leiden uit uw opsomming van dit aantal prenten, maar wacht de uitslagen op uw bezwaarbrieven af.
Op deze website
https://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/beroep-boete-0/
kunt u voordat u alle beschikbare stappen onderneemt een beetje inschatten of uw bezwaren een kansje maken.

Toegevoegd na 4 uur:
U wordt wel aangeraden snel het rijbewijs te halen, maar als men in korte tijd een boete krijgt, voor het rijden zonder rijbewijs, terwijl het AM-rijbewijs vereist is, kan de officier van justitie een rijontzegging geven. Dit betekent dat u bijvoorbeeld een jaar lang geen rijles mag nemen.

Toegevoegd na 6 uur:
N.B.: als men in korte tijd tweemaal een boete krijgt

Toegevoegd na 7 uur:
Zo kan het ook, It Frysk plysje dogge net dreech
http://www.omropfryslan.nl/nieuws/637759-16-jarige-scooterrijder-krijgt-een-keer-drie-boetes
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing