ik heb in duitsland diefstal gepleegd,wat nu?
Ik had geen geld bij me en geen pinpas,heb beloofd het voor avonds 20;00 uur te brengen maar niet gedaan ,anders moest ik de cel in.krijg ik hier nog wat van te horen of hoe werkt dit?
Als het klopt wat u zegt, hebt u zichzelf aardig in de penarie geholpen en hebt u hulp nodig.
Ik zie hiervandaan maar één oplossing.
Praat hierover met de bewindvoerder. Deze kent uw situatie. Een goed bewindvoerder die door de kantonrechter is aangesteld, houdt geen moralistische praatjes maar zoekt samen met u naar een oplossing.
Er is wel een verschil of u geplaatst bent onder beschermingsbewind (onder bewindstelling) of dat er sprake is van Wsnp bewindvoering.
(Wsnp = Wet schuldsanering natuurlijke personen)
Als ik JoanDArc aan de lijn krijg zal ik vragen of in deze zaak het Duitse Ordnungswidrigkeitenrecht gehanteerd wordt zoals in Nederland.
De Duitse procedure kent nl drie ‘lagen’, de Nederlandse procedure strafbeschikking kent twee 'lagen'.
De waarde van de spullen was € 70,-- en er werd gevraagd om voor een bepaalde tijd € 400,-- te komen brengen. Dit lijkt ook op misbruik maken van de situatie. Samen met de winkelier oplossen is geen optie.
Onderbewindstelling wordt vaak toegepast als betrokkene, door wat voor omstandigheden dan ook, niet zelfstandig kan beslissen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.