Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb in duitsland diefstal gepleegd,wat nu?

Ik had geen geld bij me en geen pinpas,heb beloofd het voor avonds 20;00 uur te brengen maar niet gedaan ,anders moest ik de cel in.krijg ik hier nog wat van te horen of hoe werkt dit?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Niet bekend is om welk bedrag het gaat en of u in staat bent het gestolen goed te retourneren naar de rechtmatige eigenaar. Blijkbaar is dat laatste niet het geval, anders had u het wel gelijk in kunnen leveren of terug geven aan de eigenaar. Ook wordt niet vermeld of uw identiteit bekend is en waar u savonds voor 20.00 uur het geld moest gaan brengen. Dit kan allemaal van invloed zijn of u er nog iets van hoort.

U hebt zelf een verzoek ingediend bij de rechtbank om toegelaten te worden tot de Wsnp (Wettelijke Schuldsanering Natuurlijke Personen). Verzoeken om tot de Wsnp te worden toegelaten zijn personen die om lichamelijke en/of psychische redenen tijdelijk of blijvend niet meer in staat zijn om hun eigen financiële belangen te behartigen. Wanneer de schuldsanering van toepassing wordt verklaard, is dat een gunst.
U moet drie jaar lang van een minimaal bedrag zien rond te komen en moet aan de schuldeisers zoveel mogelijk betalen. Er kan dus nooit sprake zijn van het opbouwen van een buffer, het kleine beetje dat nog gespaard kan worden gaat grotendeels naar de afbetaling. De aflosperiode van drie jaar (soms vijf jaar) moet gebruikt worden om uit deze moeilijke situatie te komen. Gezien het gebeurde lukt u dat niet zelfstandig.

Of u wel iets of niets meer van deze kwestie hoort maakt geen verschil, u hebt al snel het bewijs geleverd dat u het niet alleen kunt. Dat is geen schande want het is een hele zware opgave om uit een diepe put te klimmen zonder steeds weer een treetje naar beneden te glijden. Het betekent wel dat u intensieve begeleiding nodig hebt en minstens de hulp van een maatschappelijk werker.

Voor adressen van instellingen voor maatschappelijk werk in uw regio kunt u terecht bij het Wmo-loket van uw gemeente. Wmo-loket is het loket Wet maatschappelijke ondersteuning. Voor de hulp van het maatschappelijk werk hoeft u niet te betalen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing