Ongeluk fietser vs fietser, ben ik aansprakelijk voor de schade?
Ik was aan het voorsorteren en heb netjes achter mij gekeken, ik zag niemand.
Ik was al op de helft en opeens klapte een wielrenner op mij die mij wou inhalen en dus al heel dicht achter mij heeft moeten zitten.
Hij heeft veel schade aan zijn fiets, en heeft dit alles laten maken voor maar liefs 490 euro. Hij wou ook dat ik de schade aan zijn broek ging betalen.
Echter heb ik achterom gekeken en was ik al bezig met voorsorteren toen hij mij wou inhalen, hij klapte achterop mij met hoge snelheid.
Hij komt uit Amerika en heeft hier geen verzekering, ik ben 21 en hij wilt wel dat ik alles ga betalen.
Ben ik aansprakelijk? hoe zit dit met mensen uit het buitenland? Hij koopt ook wel de duurste onderdelen voor zijn fiets en wil 70 euro voor die broek met een gat de knie.
Men rijdt tegenwoordig met fietsen zonder rem is in ?
Het doet mij denken aan een voorval uit mijn jeugd. Ik fietste voor mijn vader uit en keek achterom voor ik naar links ging. Fout!! riep mijn vader, met wat er achter je gebeurt heb je niets te maken. Hij stak zijn hand uit (vroeger dus een hele arm) en een achteropkomende fietser fietste zijn arm uit de kom. Voortaan keken wij allebei eerst achterom. Voor Amerikanen geldt: gelijk claimen, zoveel en zo hoog mogelijk.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.