Wat is wijsheid, moet ik zowel ID-kaart als rijbewijs vernieuwen? Wat te doen?
Probleem: rijbewijs verloopt in maart 2017 , moet vernieuwd worden. ID-kaart is al 2 jaar verlopen (vergeten!) moet ook vernieuwd worden. Er is geen geld voor beide, moet ook nog pasfoto's laten maken.
Ga ik tegen bepaalde regels in door niet de ID-kaart te vernieuwen maar mijn rijbewijs ook daarvoor te gebruiken : identificeren?
Maar als dat een keer nodig is, zou je het dan alsnog kunnen aanvragen. Hier ene lijstje van wanneer een rijbewijs volgens de overheid niet mag:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/identificatieplicht/vraag-en-antwoord/met-welke-identiteitsbewijzen-kan-ik-mij-identificeren
Rijbewijs verlengen is dus belangrijker. Hebben is hebben en het duurt momenteel wegen de drukte meer dan vier weken als je eventueel gekeurd zou moeten worden.
Legitimeren in het ziekenhuis
Geldig legitimatiebewijs en BSN
Voor alle patiënten die naar het ziekenhuis komen geldt een wettelijke legitimatieplicht. Dit kan zijn een: rijbewijs, paspoort of een identiteitskaart Dus: eerst rijbewijs, die ID kaart kan later wel, zolang je niet van plan bent om over de grens te gaan of je dusdanig te gedragen dat je het risico loopt dat de politie je aanhoudt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.