Hond is noodgedwongen ingeslapen, wij zijn niet de eigenaar, maar krijgen wel de rekening thuis gestuurd, moeten wij hiervoor opdraaien?
Een vriendin van mij lag in scheiding en kon niet voor haar Deense Dog van negen maanden zorgen. Ik had toen gezegd dat ik hem dan wel in huis zou nemen, omdat we doggen gewend waren en ze altijd gehad hebben. Hij kon niet naar haar ex-man, want die verzorgde hem niet goed. Volgens haar was hij heel lief voor kinderen en dieren, wat bij het ras hoort en dat ze hem kwamen brengen was hij ook heel lief, tot er visite kwam, dan werd hij ontzettend agressief en levensgevaarlijk. Wat zij dus niet verteld had is dat hij hem zwaar had mishandeld.
Ik had haar gebeld om hem terug te nemen, maar dat weigerde zij, want het was nu ons probleem. Uiteindelijk moest dus de dierenarts komen en een gedragsdeskundige, maar omdat hij zo agressief was kon hij niet herplaatst worden en moesten ze hem in laten slapen. Wij kregen hiervan gisteren de rekening gepresenteerd, omdat dit bij ons gebeurd is en ik vroeg mij af of wij die moeten betalen.
De dierenbescherming had namelijk gezegd dat het onze hond niet is, dat wij nergens voor getekend hebben en dus niet de eigenaren zijn en dat wij ook niet voor de kosten op hoeven te draaien. Advocaat in de arm nemen en die vriendin voor de rechter slepen?
Zij hebben het paspoort dus nog want die kon ze niet vinden en die zou ik dus nog krijgen en ze heeft hem achteraf ook achter de rug van zijn ex om weggedaan, omdat hij hem naar het asiel wilde brengen. Dus waarschijnlijk is haar ex de eigenaar. Ze weten trouwens nog niet dat hij er niet meer is, om gezeur te voorkomen, ze horen het wel van de advocaat.
stel de vraag hier ook eens, daar weten ze mogelijk meer.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.