Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bij een ruzie met mijn partner heeft hij mij bij mijn haren gepakt en op de grond gegooid, behoort dit tot mishandeling ?

Hij schreeuwde en gooide met spullen

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
ronron1212
7 jaar geleden
Lijkt me wel
erotisi
7 jaar geleden
De Nederlandse wet geeft geen specifieke definitie voor (eenvoudige) mishandeling, waardoor het niet geheel duidelijk is welke gedragingen onder mishandeling vallen en welke niet. Dit wordt door de jurisprudentie ingevuld. In zijn algemeen kan worden gezegd dat mishandeling het toebrengen van fysieke schade, verwondingen of pijn bij een ander is. Dat houdt in dat bijvoorbeeld het slaan of schoppen van een ander mishandeling oplevert. INdien er ook geen pijn is valt het misschien nog onder belediging
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja. Dat is mishandeling. Ga zo spoedig mogelijk uit het relatie, voordat dingen erger word. Praat met iemand die je vertrouwd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als hij een pluk haren uit je hoofd heeft getrokken (en jij hebt die pluk als bewijs) of als jij van het op de grond gooien zichtbare blauwe plekken/kneuzingen hebt is er sprake van eenvoudige mishandeling. De politie (als je 112 belt) legt soms direct na het voorval in overleg met de burgemeester een huisverbod op aan de mishandelende partner. Meestal voor 10 dagen. Mishandeling door je partner is niet OK.
Een huisverbod voor je partner vaak ook niet. Probeer met je partner de agressie is in kaart te brengen en ga langs je huisarts.
Succes
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er zijn vele soorten van mishandeling, ook wanneer jezelf als slachtoffer twijfelt is de kans groot dat het toch daaronder wordt begrepen.
In de bron zijn nog meer dan onderstaande voorbeelden te lezen van meerdere bronnen. MISHANDELING
1) Criminele handeling 2) Gewelddelict 3) Injurie
4) Misdaad 5) Molestatie 6) Oorzaak van bloeduitstorting
7) Oorzaak van verwonding 8) Pak slaag 9) Strafbaar feit
10) Strafbare handeling 11) Strafbare pijniging
12) Vorm van geweld 13) Vorm van ruzie Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/MISHANDELING/1 encyclo.nl/begrip/mishandeling

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Ja, het moment dat iemand anders aan jou zit tegen je wil en je pijn doet hoort dit zeker bij mishandeling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja. Praat hier over, of bel met veilig thuis. Dit houd niet in dat je meteen aangifte doet. Zij kunnen je op weg helpen met de huidige situatie. (Ben maatschappelijk werker)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
Voor een volledig antwoord geef je dan ook een telefoonnummer van Veilig Thuis of een website, lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://www.vooreenveiligthuis.nl/
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: