de buurman staat niet toe dat ik mijn uitbouw afwerk door te weigeren dat ik zijn erf gebruik, staat hij in zijn recht?
Onlangs hebben wij een nieuw huis betrokken en hebben dat ook laten verbouwen. Onderdeel van deze verbouwing is een uitbouw van twee meter (vergunningsvrij). De uitbouw staat, maar moet nog aan de kant van de buurman afgewerkt worden. De buurman weigert en geeft aan dat ik zijn erf niet op mag. Onze aannemer geeft aan dat hij een half uur bezig is en de schutting die er nog tussen staat netjes verwijdert en weer terug plaatst. Wij hebben het huis gekocht en de buurman huurt. We hebben de buurman diverse malen aangesproken, aangebeld en gebeld, maar hij negeert ons of zegt dat een gesprek nu niet uit komt (ondertussen een maand lang). We hebben contact gehad met onze makelaar voor advies en zij gaven aan niks voor ons te kunnen betekenen. We weten nu niet welke vervolgstappen we moeten nemen en wie juridisch in zijn recht staat. Graag hulp hierbij! Bij voorbaat hartelijk dank
Na de koop zijn jullie vast, i.v.m. de verbouw, diverse malen naar het huis geweest. Is er vooraf kennisgemaakt met de buren, zijn zij op de hoogte gesteld van jullie plannen, staat de aanbouw op de erfgrens, hebben ze veel last van lawaai en rommel gehad, hebben ze nu een schaduwrijk terras? Waarschijnlijk moet de aanbouw nog gevoegd worden en dit betekent ook weer rommel.
Vroeger maakte je eerst kennis met de buren en zodra je je nieuwe huis betrok, hield je open huis voor je buren, zodat je die leerde kennen. Tegenwoordig doet iedereen maar wat en in het beste geval is de enige kennismaking over de heg of de schutting.
Een goede buur is beter dan een verre vriend.
De aannemer dient te beschrijven en vast te leggen welke werkzaamheden verricht gaan worden en hoe lang deze werkzaamheden gaan duren.
Maar, ongeacht schuld, kan er misschien iets zijn voorgevallen wat bijv. verkeerd gevallen kan zijn bij die buurman.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.