Kan de politie mijn vriend zomaar het huis uit zetten?
Ik woon nog steeds bij mijn ouders in. Ik heb hele zware psychische problemen en men vriend probeert er te zijn voor mij. Hij is de laatste tijd veel aanwezig hier thuis en men ouders hebben hier geen begrip voor. Nooit gehad. Ze schelden mij steeds uit, maken mijn vriend zwart... ik heb hem nodig in deze moeilijke tijd omdat ik zo diep zit en zelf niet naar buiten geraak. Ik weet echt niet naar welke instantie ik moet bellen, want het word van kwaad naar erger... zelfs men moeder huilt gewoon en brult als ik zeg dat ik hem graag zie en voor de rest van men leven met hem wil samen zijn... ( ben 25 ) Ik word continue onder druk gezet, uitgemaakt, met de grond gelijk gemaakt. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik ben bang.
Alvast bedankt
Hetgeen u beschrijft wordt in België 'Intrafamiliaal geweld' genoemd.
Contacteer een van de elf sociale contact centra
http://www.caw.be/organisatie
Oost Vlaanderen - Antwerpen zij kunnen u doorverwijzen naar een sociaal centrum in uw buurt
http://www.cawzuidwestvlaanderen.be/sociaal-centrum-antwerpen
Jij ervaart steun van je vriend, maar je ouders lijken grote problemen met hem te hebben. Je moeder "huilt en brult de hele tijd" .
Het lijkt dat er iets erg mis is met de relatie van je moeder en je vriend. Ze "maken hem zwart " .
Het kan zijn dat je, vanwege je afhankelijkheid naar hem, niet durft te kijken of de kritiek terecht is. Wanneer je ouders gelijk zouden hebben dan zou je in een heel diep gat kunnen vallen. Dus is het voor jou te lastig om echt te kijken wat er aan de hand is.
Ook daarom is het heel dringend dat je een goede therapeut vindt. Je ouders mogen je vriend de deur wijzen. Wanneer hij daar geen gehoor aan geeft, dan kun ze hem door de politie hun huis uit laten zetten.
In theorie zou de ouder ieder bezoek voor hun kind kunnen verbieden het huis te betreden, dan wordt het wel erg koud om je heen.
Hier moet dus gedegen onafhankelijke hulp van buitenaf ingeschakeld worden voor alle partijen.
Ik woon nog thuis en ze laten hem binnen, maar wanneer hij een dag langer zou blijven door omstandigheden dan dat zij in gedachten hadden is het meteen fikse ruzie en word er gedreigt met politie etc
En ik adviseer je om direct goede psychische professionele hulp te gaan zoeken. Zelfs met de hulp van je vriend is dit veel te veel om in je eentje te handelen. En hoe lullig het ook klinkt, het is en blijft toch het huis van je ouders.. Dus zolang jij daar woont zul je je aan die regels moeten houden, ongeacht jouw leeftijd. Mits je natuurlijk een deel van de huur of hypotheek meebetaald, dan heb je wel meer te zeggen vind ik. Doe je zelf echt een groot plezier en zoek goede hulp, alsjeblieft. Je klinkt zo eanhopig! Sterkte!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.