Hoe weet je of je iets erft?
Eigenlijk was het een andere vraag hier die deze bij mij opbracht: hoe weet je of je iets erft van iemand.
Het verhaal: Een goede vriend van mijn ouders heeft mij en mijn zus in zijn testament gezet, jaren geleden. Dit was als bedankje voor iets wat mijn ouders voor hem hebben gedaan. Intussen zijn onze ouders al een poos overleden en ook deze goede vriend is nu al ongeveer een jaar terug overleden.
Moeten bepaalde mensen (wie dan?) ons in kennis stellen dat we iets erven? Of zouden we er zelf achter aan moeten gaan?
De vraag is trouwens alleen uit interesse, want ik zit niet te wachten op een erfenis en laat het verder gewoon zitten.
Toegevoegd na 43 seconden:
Om het nog iets complexer te maken: deze vriend van mijn ouders was Nederlander, maar woonde al jaren in het buitenland.
Toegevoegd na 7 minuten:
Het kan natuurlijk zo zijn dat die vermelding in het testament al lang ongedaan is gemaakt, het was iets van ruim 35 jaar terug namelijk.
Mijn ouders waren ook als erfgenaam benoemd trouwens. Hoe zou dat zitten? Mijn zus en ik zijn namelijk wee erfgenaam van onze ouders.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.