Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kruis je aan bij visum aanvraag al ben je bekeurd voor heling?

Twee jaar geleden heb ik een fiets gekocht en gepakt op heling. Super dom en stom maar is helaas gebeurd. Ik wil graag een visum aanvragen voor Bali aangezien ik daar voor een paar maanden heen ga voor school. Bij de visum aanvraag moet ik aanvinken of ik een strafblad heb. Ik heb naar mijn weten een aantekening en een boete van 160 euro moeten betalen. Weet iemand of ik hier ja of nee moet aankruisen, en stel dat ik ja aankruis wat voor gevolgen dit dan heeft?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Het wordt inderdaad (bijna) altijd gevraagd op visum-aanvraagformulieren of je in aanraking bent geweest met politie/justitie of een verooderling achter je naam hebt staan (iets in die geest).
Ik zal alleen niet weten hoe men dit al dan niet checkt, want ik moet vanwege werk met regelmaat een visum aanvragen, maar ben nog nooti gevraagd om een Verklaring Omtrent Gedrag toe te voegen. Wat bijvoorbeeld werkgevers ook vaak vragen.

Een 'strafblad' krijg je doorgaans na een rechterlijke uitsrpaak. Is daar in jouw geval sprake van?

Wat je kan doen is een Varklaring Omtrent Gedrag aanvragen bij de gemeente. Afhankelijk van wat daar de uitkomst van is zou ik contact opnemen met de Ambassade die het visum moet verstrekken en daar vragen wat te doen.

De Ambassade voor Indonesie zit in Den Haag:
http://www.new.indonesia.nl/index.php/en/
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing