Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je acht jaar geleden een keer iets hebt gestolen krijg je dan ook een strafblad?

Ik ben nu 54 jaar en heb tot acht jaar geleden nooit iets met justitie te maken gehad. Mijn toenmalige (narcistische) vriend had iets in mijn tas gestopt. dat is gezien en ik heb me nog nooit zo gegeneerd. Ik heb een boete en een taakstraf gekregen. Heb nu ergens een bewijs van goed gedrag voor nodig. Zou ik hierdoor nog schade daarvan ondervinden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Voor het feit dat u omschrijft is er acht jaar geleden een aantekening gemaakt in de justitiële documentatie (het strafblad). U krijgt het dus niet, de aantekening is acht jaar geleden geplaatst.
Bij de beoordeling van een aanvraag van een VOG wordt rekening gehouden met alle gegevens die er genoteerd zijn. Daaronder zijn begrepen veroordelingen, maar ook schikkingen, openstaande zaken en sepots.
Hoe lang u last hebt van deze aantekeningen in de justitiële documentatie hangt af van hetgeen er genoteerd is. Zoals u de feiten beschrijft zult u er geen last meer van hebben.
Voor de meeste functies geldt een zogenaamde terugkijktermijn van vier jaar. Dit betekent dat de VOG zal worden afgegeven als er in de vier jaar vóór aanvraag geen justitiële gegevens worden aangetroffen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing