Welke mogelijkheden zijn er om te verhuizen als je een lening hebt van VEA?
Ik heb een lening afgesloten met een officiële instantie (die geld leent van de overheidsbank VEA) ongeveer 15 jaar terug, om mijn huis te renoveren. In het leningcontract staat dat ik mijn woonst gedurende 20 jaar niet mag gebruiken voor commerciële doeleinden, en ze ook niet mag verhuren.
Als ik dat wel zou doen, moet ik het leningsbedrag in één keer terug betalen.
Nu heb ik een kans op een job die ik heel leuk vind, maar de verplaatsingstijd is 1, 5 uur. Dat is natuurlijk veel te lang, dat zou betekenen dat ik 3 uur per dag onderweg ben
Een optie is dus verhuizen, alleen mag ik mijn huis niet verhuren. En een afbetaling én een huur betalen is geen optie.
Daarom zoek ik naar oplossingen, die natuurlijk wel legaal zijn. Dus stiekem verhuren is geen optie, ik zou trouwens geen moment rust hebben dan uit schrik dat ze erachter komen.
Mijn huis verkopen wil ik ook niet doen, ik heb er zoveel jaren in gewerkt en zou dan eventueel met mijn pensioen kunnen terugkeren.
Wat kan ik best doen om toch een dubbele woonkost te vermijden?
U maakt kans op een job die u leuk vindt, maar is er garantie dat achteraf die job in werkelijkheid zo leuk is als u nu denkt?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.