Als iemand mij aanklaagd en niet gelijk heeft wie betaald de zaak kosten dan?
Iemand wilt mij aanklagen omdat hij denkt dat ik zijn merknaam misbruikt heb. Dit is niet juist want die gene heeft wel zijn merk staan op een pagina met de foto's van het product maar dat product is merkloze import uit china.
(Hij heeft onder bijna alle merkloze producten die hij verkoopt geschreven dat het van zijn merk is, zonder op de producten een label of logo met merknaam te plaatsen)
Dus stel dat hij mij aanklaagt en ik win de zaak, is hij dan ook verantwoordelijk voor alle advocaatkosten die ik hierdoor heb moeten maken?
Dank u wel voor de informatie.
Toegevoegd na 1 minuut:
De pagina is een soort marktplaats, en daarop schrijft hij dat het van een merk is terwijl dat niet zo is. (Dus hij doet dit vooral om concurrenten weg te jagen, en te bedreigen met een brief.)
Een procedure heeft alleen maar zin wanneer er door goed onderbouwde argumenten die u denkt te hebben er een redelijke kans van slagen is. Men overtuigt een rechter niet met het argument dat koeien paars zijn omdat dat in een bepaalde televisie reclame te zien was (is maar een voorbeeld).
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.