Mogen we schaatsen verzegelen om "gratis-schaatszoekers" te voorkomen?
Zeker met de wintermaanden en het natuurijs zijn er redelijk wat mensen die schaatsen kopen en vervolgens drie dagen later weer retour sturen. We zien in 75% van de gevallen dat de schaats gebruikt is (zodoende dat deze "op het ijs" is geweest). Ook wel, mensen kopen schaatsen, schaatsen er een dag op en sturen deze weer terug (wat vaak gebeurt bij kinderschaatsen wat bedoeld is voor kinderen geen schaatsen hebben maar wel een keer willen schaatsen).
Mogen wij de schaatsen verzegelen, door bijvoorbeeld een tie rip aan de brengen om het onderste deel van de schaats (waardoor schaatsen niet mogelijk is zonder deze te verbreken), vervolgens in de retourvoorwaarden opnemen dat mocht deze verzegeling verbroken zijn wij het retour niet kunnen aannemen om deze praktijken (die ons een hoop geld kosten) te voorkomen?
Een collegawebwinkel hanteert een retourtermijn van 2 dagen na levering wanneer er natuurijs ligt. Is dat toegestaan?
Ik heb ook nieuwe schaatsen heb ze 2x kunnen gebruiken. Maar retour sturen is niet eens in me opgekomen. Ik hoop voor je dat dit mag.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.