Hoor ik mijn geld terug te krijgen na een mislukte koop op Marktplaats?
Ik heb op Marktplaats een spelletje voor de playstation 1 gekocht, en na de betaling bleek dat de verkoper het spelletje niet meer kon vinden, en Is er gevraagd naar mijn rekeningnummer. Ik heb de verkoper toen bedankt, en mijn rekeningnummer gegeven voor het retourneren van het geldbedrag wat ik naar de verkoper had overgemaakt. Vervolgens heb ik een reactie terug ontvangen dat de verkoper het spel toch had teruggevonden, en op de bus zou doen. Ik heb hierop gereageerd dat ik in de tussentijd al een ander spel had gekocht, en dus graag alsnog het bedrag op mijn rekening teruggestort wilde hebben. Hier kreeg ik de reactie op dat ze hem al op de bus had gedaan, en niet deed aan retourneren. Wie heeft hier gelijk? Wat kan ik doen om mijn geld alsnog terug te krijgen? Zijn hier regels voor? Naar mijn mening heb ik bij het bedankje de koop ontbonden.
Vergeet niet dat je met particulieren te doen hebt. die een HELEboel fout gedaan moeten hebben voor er EINDELIJK serieus werk van gemaakt wordt.....
Blijft nog steeds de onbeantwoorde vraag: heeft vragensteller nu wel of niet het bestelde spel voor Playstation 1 in zijn bezit.
De verkoper vindt spel terug voordat het geld wordt teruggestort (dat was de verkoper namelijk van plan).
De "tussentijd" kan op een en dezelfde dag zijn. Koop ontbinden per email: Bedankt, hierbij mijn rekeningnummer, ik beschouw de koop als ontbonden.
Dat schept duidelijkheid.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.