Hoe kan ik diefstal uit brievenbus bewijzen?
Onze buren stelen post uit onze brievenbus. Hoe kun je daarvoor bewijs verkrijgen, wat in de rechtbank te gebruiken is?
Ik kan een camera plaatsen, maar camerabeelden blijken in de rechtbank geen bewijs te zijn, tenzij er een beveiliger mee zit te kijken. Heeft iemand hier een goede tip voor?
Ik kan de dader wel op heterdaad betrappen, maar dan is het nog steeds mijn woord tegen het zijne.
Mits die brievenbus niet aan de overkant van de straat staat.
Als jurist denk ik: dat is het probleem ontwijken en misschien zelfs in stand houden.
Als iemand daadwerkelijk post steelt en het wordt dan onmogelijk gemaakt, grote kans dat zo iemand ergens anders gaat stelen. You never know.
moet op een misverstand berusten.
De beelden die gemaakt zijn met de camera dienen wel daarna eerst door de politie te worden bekeken of er niet mee gemanipuleerd is, voordat zij bij het proces-verbaal worden gevoegd.
Ik heb in mijn hele leven nog nooit een vuistslag gegeven aan wie dan ook. Ik heb een verslag van huisarts dat ik bont en blauw geslagen ben, maar dat is geen bewijs dat buurman dat gedaan heeft. Politie heeft toen ook foto's gemaakt.
moet op een misverstand berusten.
De beelden die gemaakt zijn met de camera dienen wel daarna eerst door de politie te worden bekeken of er niet mee gemanipuleerd is, voordat zij bij het proces-verbaal worden gevoegd." Dat is heel moeilijk met camera beelden, die kun je eigenlijk altijd manipuleren (Data veranderen ect). Vandaar de beveiliger die live mee kijkt en die kan verklaren: ..toen zag ik...
Toen de verhuurder en zijn zoon het huis binnenkwamen ( ze belden aan en duwde deur toen open en sloegen zich een weg naar binnen, hheeft mijn man een geluidsopnamen gemaakt. Op de opname hoor je hem ook zeggen "ik neem dit op met mijn telefoon" Ze hebben toen geslagen, en geprobeerd de telefoon af te pakken. Maar dat is niet gelukt. Politie doet er niets mee... Het is het om moedeloos van te worden.
De politie vind dit een civiele zaak, maar er worden er mijns inziens hartstikke strafbare feiten gepleegd. ,,
Maar die brievenbus... misschien moet ik mezelf maar een verfbom sturen.. Roze of blauw.. verf die er af moet slijten
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.