Waar kan ik vinden wat de straf/boete is voor het aftappen van stroom ? door de meter te omzeilen?.?
naar aanleiding van een eerder gestelde vraag over aftappen.
Geef ik een ietwat illegaal advies om stroom af te tappen.
door de meter te omzeilen.
dus niet van een openbare ruimte
Stel de situatie is dringend en verder niet illegaal zoals het aftappen voor een wietplantage.
maar simpelweg om de woning warm te houden voor je kinderen o.i.d ? voor een zo kort mogelijke periode.
En er is echt geen ander snelle andere mogelijkheid.
geen geld voor petroleum kachel o.i.d ???
zeg maar verzachtende omstandigheden te over ?
Zeker met jonge kinderen vindt ik afsluiten not done.
ikzelf heb het nooit hoeven doen maar ben wel eens in de situatie geweest dat de stroom werd afgesloten door een administratieve fout. gelukkig wist ik het op te lossen door aardige buren.
maar stel je voor je hebt geen keuze je ben ter goeder trouw en zal alles in het werk stellen de situatie zo spoedig mogelijk op te lossen.
Ik kan me niet voorstellen dat ze je dan net zoveel boete/straf geven als zeg maar een illegale wietkweker.
nog advies nodig of,.... is het al goed opgelost ?
Niet 'ze' moeten sneller in grijpen,om de rekening betaald te krijgen, de ouders hebben hun eigen verantwoordelijkheid.
Wie er verantwoordelijk is voor rekeningen betalen vind ik niet erg belangrijk meer in dit soort situaties. Als nadenkertje:
De afgelopen paar weken is er ongeveer een klein jaarsalaris bijgeschreven op onze bankrekening (meer dan een jaar netto bijstand dus).....sommige bedrijven nemen het niet erg nauw met hun betalings verplichtingen. Het is dat we een redelijk krediet bij de bank hadden.....heeft ons dus alleen maar rente gekost ipv afsluitingen.
(Nu is ons saldo weer normaal)
Heb zelf, na het overlijden van mijn man en problemen met onze eigen zaak, ook 5 jaar lang, tot aan mijn nek in de schulden gezeten, met drie opgroeiende kinderen. Maar huur , gas, water , licht, ziekenfonds, verzekeringen werden altijd betaald.
Net als @Mormel aangeeft, er wordt niet zomaar afgesloten, als je contact opneemt met de energie leverancier, en je situatie uitlegt , is er heel goed iets te regelen, maar dan zal je wel van je moeten laten horen en niet gaan zitten afwachten totdat het te laat is en de deurwaarde al op de stoep staat.
Er is geen enkel excuus om illegaal aan je stroom te komen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.