is een (schriftelijk) toegezegde aankoop na twee maanden te ontbinden?
Ivm verhuizing heb ik spullen ter overname aangeboden aan de nieuwe bewoner. De nieuwe bewoner heeft ons per mail medegedeeld een aantal spullen over te willen nemen, waarin de kosten zijn opgenomen.
Wij hebben aangegeven deze spullen te laten staan bij verhuizing. Nu is de verhuizing bijna aanstaande en laat de nieuwe bewoner per mail weten af te zien van aankoop van een aantal over te nemen spullen. Dit gebeurt echter twee maanden na het kenbaar maken wel over te willen nemen.
Doordat in eerste instantie is toegezegd, hebben wij andere spullen gekocht, waardoor we nu met een probleem opgezadeld worden.
Is het toegestaan na twee maanden aan te geven, "ik kan het niet meer overnemen" ? om zo onder de koop vandaan te kunnen komen.
Kunnen wij de koper aangeven hiermee niet akkoord te gaan en de koper verplichten zich te houden aan de aankoop.
Is er een wettelijke regeling hiervoor?
Ik ben nu voornemens te spullen toch te laten staan en deze te verrekenen met de laatste te betalen huur, indien het niet toegestaan is wat de nieuwe bewoner nu doet.
https://www.juridischloket.nl/consument-en-geldzaken/aankopen-en-garantie/koop-ongedaan-maken
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.