Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Tijdens een etentje gooit een ober een drankje over mij en mijn mobiel. Deze heeft nu waterschade en is niet te repareren. Wie is verantwoordelijk?

Ik heb het restaurant dit laten weten en zij geven aan dat ze hier niets mee doen. Het drankje was voor een ander. Waarom moet ik opdraaien voor het klungelige gedrag van een ander?
Restaurant os toch verzekerd voor schade van personeel aan derden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Lastig.
Een ongelukje kan nu eenmaal altijd gebeuren, ook in de horeca. Maar an sich zou het restaurant hier wel voor verzekerd moeten zijn, en anders de persoonlijke WA-verzekering an de persoon in kwestie. En dan is het ter beoordeling aan de verzekeraar.

Ik geef je een dikke kans dat DIE zegt dat je in een restaurant kunt verwachten dat er mogelijk incidenten kunnen zijn met eten en drinken, en dat ze dus niet vergoeden. (Ze proberen zich er altijd uit te draaien). Dan zou je zelfs rechsthulp moeten inschakelen.

Maar je kunt HOE dan ook een claim indienen\het bedrijf aansprakelijk stellen (zie voorbeeldbrieven in de tweede link) , hetzij bij het restaurant, hetzij bij de persoon die met drankjes liep te smijten. Ik kan je alleen geen goede afloop garanderen, maar niet geschoten is altijd mis.

Toegevoegd na 1 minuut:
De eigenaar kan wel ZEGGEN dat ze er niks mee doen, maar het is helemaal niet gesteld dat dat binnen de wet valt. Daar komt hij niet onderuit. Het is wel belangrijk dat je bewijsmateriaal en/of getuigen hebt, anders vecht je inderdaad tegen de bierkaai.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing