Moet je je identificeren als je een agent een mierenneuker noemt?
Hallo mensen, ik was vandaag op de kermis en er kwamen twee agenten langs, dus ik zeg zo hoii, agentenn! Dus ze negeren lopen verder en ik schreeuw wanneer ze 20 meter verderop lopen: 'mierenneukers'. Het is totslot wel mijn mening.. Dus ze komen richting mijn kant op en een agent geeft een duw aan mij, ze komen dreigend om me heen staan en zeggen het volgende: 'wil jij je grote kanker muil dicht houden'. Vervolgens moest ik me identificeren maar ik had geen id kaart bij me dus moest ik mee naar bureau, is mijn id kaart uiteindelijk gehaald en ben ik vrij gelaten, maar met een boete van 90€. Je hebt een vrijheid van meningsuiting toch? En mag de politie jou zo aanpakken en met zo'n taalgebruik aanspreken? Ik pik dit echter niet en ben niet van plan die boete zomaar te gaan betalen. Wat is het beste om te doen? Weten jullie raad? Dankjullie wel
(Die moet je kunnen tonen, zeker als je 'overlast' veroorzaakt, dus boete is terecht)
Dat was een makkelijke voor hun. :X
Ik merk al aan jou manier van reageren en gedragingen tegenover gezaghebbers, dat je zelf het probleem bent en niet de agenten. Waarom zo een grote mond en doe je niet gelijk gewoon wat de agenten je vragen? Wat is daar nou zo moeilijk aan? Gewoon tot 10 tellen en doorlopen, wie aandacht vraagt zal aandacht krijgen. Ik heb het idee dat jij wel vaker "problemen" met de politie gaat krijgen. Noem het een onderbuik gevoel...
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identiteitskaart/vraag-en-antwoord/wat-is-de-identificatieplicht
Overlast. Bijdehand zijn, boete krijgen, en dan ook nog voor laten komen. Doe maar. Je gaat op deze manier nog veel vervelend dingen meemaken in je leven vs.
Misschien denk je de volgende keer na voordat je je grote *******mond weer eens opentrekt. Jammer dat je je ID niet bij je had, een boete voor het beledigen van een agent zijn nog hoger! Ik haat politieagenten, loop met een grote boog om ze heen, zelfs als ze me ooit op hun manier moeten "helpen". (Walgelijke types zijn het), maar ik ben niet zo dom om ze achterna te schreewen.
Vooral geen verklaringen afleggen die je niet hard kunt maken of uit de duim komen.
Als je het voor laat komen zul je waarschijnlijk geen rechter treffen die gelooft dat de agenten gezegd hebben wat jij beweert.
Ik zeker niet.
Mocht je ouder zijn, zou ik heel rap een cursus sociale vaardigheden gaan volgen, anders kom je vast nog veel vaker en ernstiger in de problemen.
Hoewel ik het ook niet altijd eens ben met oom agent...mij altijd maar voorbij rijden zonder sirene ver over de max. snelheid...is het gros van de agenten helaas overgeleverd aan de grillen van de 'baas'. Bonnen schrijven is echt niet de keuze van de agent zelf....die ook liever echte boeven vangt. Maar zijn/haar tijd verdoen met gastjes als jij kost ons als belastingbetaler ook geld!
Daarnaast is het respectvol handelen naar mensen die hun beroep uitoefenen, hetzij als ambulancemedewerker, agent of wat..iets wat we in deze maatschappij gewoon ernstig moeten bewaken!. De gewone agent doet wel werk waar wij als samenleving doorgaans plezier van hebben...tegen een niet al te best salaris!!
Dus die boete van jou? DIK verdiend! en ga je gauw een potje rotschamen dat je hier zit te neuzelen!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.