Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Goedenavond ! Hoe zit het met een testament als een van mijn ouders overleden zijn ?

Goedenavond,

ik heb een vraag hoe zit het met een testament als bijv. mijn ouders gescheiden zijn ?
Komt er een advocaat naar mij toe om tegen me te zeggen wat mijn testament is of moet ik naar de gemeentehuis gaan wanneer een van mijn ouders of allebei overlijden zijn, om te weten wat mijn testament is ?
of moeten ze mij een papier laten ondertekenen wanneer ze nog in leven zijn ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Lieve meid, als het goed is heeft/hebben jouw ouder(s) contactgegevens gegeven van zijn kind(eren) aan de notaris, om hiermee contact op te nemen zodra hij/zij komt te overlijden om het testament te bespreken.

Een notaris is niet altijd een advocaat, een advocaat is wel meestal een notaris (maar niet altijd).

Dus zelf hoef je er niet achterna te gaan. Tenzij jouw contactgegevens veranderen (bijv. een andere tel. nr.) dan is het wel handig om dit door te geven aan jouw ouder(s) opdat zij deze informatie kunnen doorspelen richting de notaris.

Ik hoop dat je hier verder mee kan.

Groetjes!

Ps. leuke profielfoto ;-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Elke notaris weet of er een testament is van de overledene, kan de notaris nagaan. Ik weet niet of je hiervoor moet betalen maar dat kan je op een site van de notarissen wel nagaan.
Als dat er niet is zal jezelf moeten uitzoeken wie de verdeling van de boedel en/of geld verdeeld, of als erfgenamen dat met elkaar bespreken en doorgeven aan de gemeente zodat diegene ook de correspondentie voor de erfgenamen kan voeren.
Maar je kan op onderstaande site veel informatie vinden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing